نکات مثبت در برنامه های مدیرکل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری چهار محال و بختیاری

این مطلب دراین تاریخ ارسال شده است دوشنبه, ۲۹ آذر, ۱۳۸۹ در ساعت ۰۱:۴۲

دیروز (۸۹/۹/۲۸) در بام ایران – استان چهار محال و بختیاری – مراسم معرفی مدیرکل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار و یک دانشگاهی در رأس مدیریت منابع طبیعی اش قرار گرفت. در این جلسه ی معارفه؛ دکتر عطاالله ابراهیمی که پیش از این ریاست دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین شهرکرد را بر عهده داشته است به نکات مثبتی در برنامه های خود اشاره کرده است که حتی اگر بتواند در مدتی که در این مقام قرار دارد بخشی از آن ها را عملی سازد کارنامه درخشانی از دوران مدیریت خود بر بخش منابع طبیعی سرزمین بختیاری برجای خواهد نهاد.

امید که دکتر ابراهیمی که مسئولیت بخش منابع طبیعی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری را نیز در کارنامه کاری خود دارد، بتواند سطح هم اندیشی و همکاری بخش های دانشگاهی و پژوهشی و تحقیقاتی و اجرائی استان را ارتقاء داده و به مفهوم واقعی کارکردهای این بخش ها را همسو و به هم نزدیک سازد.

مدیرکل جدید در نخستین سخنرانی اش و اعلام برنامه های خود به نکات ارزشمندی اشاره کرد که نشان از شکستن کلیشه ها و حرمت نهادن به ملاحظات زیست محیطی ، اخلاق  مداری و آموزه های دینی مرتبط با منابع طبیعی داشت.

این مدیر دانشگاهی صیانت و پاسداری از منابع طبیعی را اولویت اول و اصلی خود دانستند و طبیعت ستیزی را غیر قابل چشم پوشی خواندند. برجلوگیری از اجرای پروژه ها و طرح های عمرانی فاقد ارزیابی زیست محیطی و پرهیز از معامله گری تأکید کرده و تنها بهره برداری های متناسب با توان اکولوژیکی سرزمین را مجاز و قانونی برشمردند. توجه جدی به آموزش بهره برداران و ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین جوامع محلی را از اولویت های کاری خود اعلام کرده و در این راستا بر بهره گیری از تمامی ظرفیت های رسانه ای استان تأکید کردند.

دکتر ابراهیمی منابع انسانی و نیروهای متخصص موجود را از مهمترین سرمایه های سازمانی دانستند و تخصص محوری و اخلاق محوری را یکی از مهمترین برنامه های کاری خود اعلام کردند.

برای این مدیر منابع طبیعی که مسئولیت بزرگی را در بام ایران بر عهده گرفته؛ و در نخستین سخنرانی‌اش به درستی به تهدیدها و فرصت ها اشاره کرده و خواهان حرمت‌نهادن به همه‌ی مواهب الهی بود بهترین‌ها را آرزو دارم.



۱۱ دیدگاه لـ نکات مثبت در برنامه های مدیرکل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری چهار محال و بختیاری

  1. محمد درويش گفته است:

    ۲۹ آذر, ۱۳۸۹ در ساعت ۰۹:۳۹

    از صمیم دل آرزو می کنم که این مدیر جوان و متخصص بتواند در منابع طبیعی ارزشمند بام ایران تحولی مثبت و رو به جلو ایجاد کند.
    درود …

  2. صالح باقری گله گفته است:

    ۲۹ آذر, ۱۳۸۹ در ساعت ۲۱:۴۲

    سلام
    انشالله گرفتار جلسات سیاسی ودیگر دام های مدیریتی نشوند برای آقای دکتر آرزوی موفقیت داریم
    باقری گله

  3. فرشاد جهانبخشی گفته است:

    ۳ دی, ۱۳۸۹ در ساعت ۱۲:۱۰

    اقای دکتر انسان زحمت کش و کوشاست از دل یک منطقه محروم تا این سطح از علم رسیده قطعا” پشتکار ایشان می تواند اهداف منابع طبیعی را محقق سازد امیدوارم خداوند به ایشان کمک کند و ما هم بتوانیم خدمتی بکنیم و شما هم با قلم توانایتان کمک کنید ./

  4. هومان خاکپور گفته است:

    ۳ دی, ۱۳۸۹ در ساعت ۱۵:۴۳

    به فرشاد جهنبخشی:
    انشاالله
    .
    .
    به امید روزی که رنجوری طبیعت سرزمین بختیاری را شاهد نباشیم.
    درود

  5. هومان خاکپور گفته است:

    ۳ دی, ۱۳۸۹ در ساعت ۱۵:۵۵

    به صالح باقری گله:
    انشاالله که همینطور باشد …
    درود

  6. هومان خاکپور گفته است:

    ۳ دی, ۱۳۸۹ در ساعت ۱۶:۰۹

    به محمد دریش عزیز:
    دکتر ابراهیمی جوانی خوش فکر و تحصیلکرده در زمینه منابع طبیعی بوده و اولین مدیر با تحصیلات دکترا در طول تاریخ مدیریت منابع طبیعی چهار محال و بختیاری هستند که افکار بزرگی در سر داشته و ما هم امیدواریم بتواند بخشی از برنامه هایش را عملی کند …
    درود رفیق

  7. دوستدار منابع طبيعي گفته است:

    ۱۰ دی, ۱۳۸۹ در ساعت ۰۷:۱۸

    بیچاره تشکیلات منابع طبیعی کشور که با داشتن مدیران توانا در مجموعه خود باید از دانشگاه افراد درجه ۳ بیایند مدیریت کنند.
    هر دم از این باغ بری می رسد

  8. هومان خاکپور گفته است:

    ۱۰ دی, ۱۳۸۹ در ساعت ۲۲:۵۱

    به دوستدار منابع طبیعی:
    تخصص یکی از شرایط لازم برای مدیریت در منابع طبیعی است که انشاءالله به همراه خردمندی و جسارت جوانی دکتر ابراهیمی، شاهد روزگاری بهتر برای منابع طبیعی بام ایران خواهیم بود …
    درود

  9. حاصل گفته است:

    ۱۱ دی, ۱۳۸۹ در ساعت ۰۹:۴۹

    جناب دکتر ابراهیمی انتخاب شما به عنوان مدیر کل منابع طبیعی تبریک عرض می نمایم
    امیدوارم که در کارهای خود و زندگی همیشه موفق و پیروز باشید

  10. هومان خاکپور گفته است:

    ۱۱ دی, ۱۳۸۹ در ساعت ۲۱:۰۳

    به حاصل:
    ما هم برای این مدیر جوان و خوش فکر آرزوی موفقیت و برای طبیعت بام ایران روزگارانی همراه با شادابی آرزو داریم.
    ممنون

  11. عطا بهاروندی گفته است:

    ۱۹ اردیبهشت, ۱۳۹۱ در ساعت ۰۰:۲۹

    به شما مردم چهارمحال و بختیاری تبریک میگم،آقای دکتر ابراهیمی از دوستان دوران دانشگاهی بنده بوده ایشان دارای پشتکار زیادوانسان موفقیه امید است مردم استان قدرش رو بدونند.

Leave a comment