به بهانه مشکلات اجتماعی، مناطق حفاظت‌شده را قربانی نکنیم!

این مطلب دراین تاریخ ارسال شده است یکشنبه, ۴ خرداد, ۱۳۹۳ در ساعت ۲۱:۱۸

منطقه حفاظت شده هلن

     ظاهراً قرار نیست به این زودی‌ها آرامش به هلن برگردد! قطع جنگل و زغال‌گیری، زراعت دیم در زیراشکوب جنگل و چرای مفرط دام تهدیدهایی هستند که در سه دهه اخیر امان جنگل‌های منطقه حفاظت‌شده هلن را بریده‌اند و حالا هم آفات برگ‌خوار و جوانه خوار و سوسک‌های چوب‌خوار در این منطقه جا خوش کرده‌اند.

     متأسفانه به نظر می‌رسد هیچ‌کدام از این عوامل بنیان‌‌کن نتوانسته است آژیرهای هشدار را در بین مسئولان و تصمیم گیران محلی به صدا درآورد! چراکه بی‌مهابا بر تصمیم خود برای کوچ یکی از روستاهای حاشیه به داخل منطقه اصرار دارند.
ماجرای این تصمیم جابجایی و کوچ روستای رحیم‌آباد به داخل منطقه جنگلی حفاظت‌شده هلن را می‌توانید اینجا در خبرگزاری مهر و اینجا در روزنامه اعتماد بخوانید.



۵ دیدگاه لـ به بهانه مشکلات اجتماعی، مناطق حفاظت‌شده را قربانی نکنیم!

  1. روحانی گفته است:

    ۶ خرداد, ۱۳۹۳ در ساعت ۱۷:۲۰

    درود برشما. وقتی همچین خبرهایی رو میشنوم و میبینم واقعا از ته قلبم ناراحت میشم و متاسف میشم برای کسانی که انسانیت رو فراموش کردن خداوند تمامی این نعمت ها و زیبایی ها رو در اختیار ما قرار داده تا از اون به درستی استفاده کنیم اما ما ادما در این عصر داریم کاری می کنیم که نه تنها برای خود ما بلکه برای نسل های آینده ما آسیب بزرگی به شمار می ره امیدوارم قبل از هر اقدامی قدری تفکر کنن.

  2. کهن بوم و بر گفته است:

    ۱۰ خرداد, ۱۳۹۳ در ساعت ۱۴:۴۳

    درود بر شما آقای خاکپور، واقعا جای تاسف است و ای کاش مسئولین، این جمله را آویزه گوش می کردند : ما محیط زیست را از گذشتگان به ارث نبرده ایم بلکه از فرزندانمان امانت گرفته ایم. پس بیاییم با اعمال نسنجیده آن را به ویرانی نکشیم.

  3. هومان خاکپور گفته است:

    ۱۴ خرداد, ۱۳۹۳ در ساعت ۱۹:۴۵

    به روحانی:
    ممنون از همراهی و حس صادقانه‌تان دوست عزیز

  4. هومان خاکپور گفته است:

    ۱۴ خرداد, ۱۳۹۳ در ساعت ۱۹:۴۸

    به کهن بوم و بر:
    سپاس بابت ابراز محبت و حس مسئولانه‌تان در برابر محیط زیست …

  5. tabiatgard گفته است:

    ۱۸ خرداد, ۱۳۹۳ در ساعت ۰۸:۵۵

    [گل]

Leave a comment