کاندیداهایی که می خواهند برای ورود به مجلس از اندوخته های طبیعی کشور هزینه کنند!

این مطلب دراین تاریخ ارسال شده است سه شنبه, ۹ اسفند, ۱۳۹۰ در ساعت ۰۰:۳۵

شوربختانه ناآگاهی و فرصت طلبی های سودجویانه برخی از نامزدهای ورود به مجلس و گروهی از حامیان آنان با نیازهای پاسخ داده نشده برخی جوامع محلی، دست در دست هم داده و فرصت انتخابات را برای منابع طبیعی و محیط زیست – خصوصا” در زیست بوم های توسعه نیافته – نامیمون و خسارت زا می کنند.

برخی نامزدهای برخوردار از نفوذ و قدرت لابی گری، طرح ها و پروژه های عوام پسندانه که فاقد هر گونه مطالعه و توجیه فنی هستند را به بخش های اجرائی تحمیل می کنند و یا به بهانه مقابله با بحران های بیکاری و پائینی سطح درآمد خانوار های ساکن در سکونتگاه های شهری و روستائی بی بهره از فرصت های اشتغال و درآمدزائی؛ به وعده های انتخاباتی غیرکارشناسی روی آورده و با بالا بردن سطح توقعات ناهمخوان با ظرفیت های بوم شناختی مناطق، مردم را در تقابل با اندوخته های طبیعی سرزمین شان قرار داده و تهدیدهای جدیدی را برای طبیعت و محیط زیست کشور بوجود می آورند.

برخی بهره برداران منابع طبیعی و متقاضیان زمین های ملی هم که از روی ناآگاهی، سودجوئی و یا فرصت طلبی، قدر این گونه زمان ها را می دانند؛ بی مهاباتر عزم خود را برای دست اندازی بیشتر به عرصه های طبیعی جزم کرده و یا با وارد کردن فشار بر نهادهای متولی حوزه منابع طبیعی و محیط زیست کشور، آنان را مجبور به تن دادن به خواسته های غیرقانونی خود کنند.

در همین باره، مصاحبه نگارنده و دلاور نجفی را می‌توانید در خبرگزاری میراث فرهنگی بخوانید.



۸ دیدگاه لـ کاندیداهایی که می خواهند برای ورود به مجلس از اندوخته های طبیعی کشور هزینه کنند!

  1. معصومه شهباز گفته است:

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۰ در ساعت ۰۰:۳۵

    درود
    متاسفم…چقدر ما بدبختیم…
    چقدر دایره اندیشه ما را محدود کرده اند،ما هیچی نداریم که به یاریش هموطنانمون رو آگاه کنیم…هیچی نداریم…یه چیزی ،یه کسی نیست غم رو از مردم دور کنه ،مگر چشماشون باز بشه که دارن چه می کنند،با کیا دارن مدارا می کنند!تو این مملکت تنها چیزی که ارزش نداره،آگاهی و آگاهی و آگاهی…مردم و نسل های بعدی ایران باید چوب بی تخصصی و بی سوادی یک مشت ………رو بخورند.

  2. برمك اسلامي گفته است:

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۰ در ساعت ۲۳:۰۷

    هومان جان این مطلب جدیدی نیست کسایی که دلشون برای منابع طبیعی میسوزه می دونن که نزدیک انتخابات سطح تخریبات و تجاوزات و دست اندازی ها روی زمین و جنگل و مرتع زیاد می شه و هر نماینده ای هم به منابع طبیعی متوسل میشه که بتونه رای بیاره در هر صورت صحبتت درسته امیدوارم با این روشنگری مسئولینی که منابع طبیعی آخرین اولویت کاری اونها است از خواب خرگوشی بیرون بیان و ببینن که اگر روند تخریب در این استان به همین سرعت حرکت کنه در آینده نه چندان دور مانند بیابانهای استان اصفهان به دنبال کاشت تاغ خواهیم بود

  3. مصطفي شهرياري گفته است:

    ۱۲ اسفند, ۱۳۹۰ در ساعت ۰۱:۰۲

    سلام و درود بر دوست گرامی
    پاینده باشی عزیز
    بنظر من برای عدم ف ی ل تر شدن کمی ملایمتر …ببخشید…

  4. نرگس روحانی گفته است:

    ۱۳ اسفند, ۱۳۹۰ در ساعت ۱۰:۵۸

    من با نظر دیده بان بام ایران کاملا موافقم و اصلا ابراز ان را شعار سیاسی نمیبینم دیروز خبرنگاران هم در تبلیغ شرکت در انتخابات نیز مکرر میگفتند وظیفه نماینده مجلس قانونگذاری است نه جاده زدن و پالایشگاه زدن!همان کمبود قوانین در زمینه های مختلف را جبران کردن کلی کار است .تامثلا هر کسی نتواند هر وقت دلش خواست به باغ اکولوژی حمله شبانه کند که بخواهد برای سازمان ذینفع دیگر سینه بزنددر حالیکه همه کشورهای همسایه و منطقه حسرت چنین سرمایه ای را دارند .غیر از این است که اگر قانون محکمی در این مورد اگر داشتیم این همه الان تخریب در زمینه منابع طبیعی نداشتیم؟؟؟؟؟؟

  5. هومان خاکپور گفته است:

    ۲۲ اسفند, ۱۳۹۰ در ساعت ۲۱:۴۹

    به معصومه شهباز:
    تا زمانی که کاندیداها برای جذب آرای مردم، ملاحظات محیط زیستی جایی در سبد اولویت ها و برنامه های تبلیغی شان ندارد؛ نمی توان انتظار داشت بهارستان نشین هایمان قوانینی را تصویب کنند که به دغدغه های محیط زیستی در آن ها مشاهده شود!

  6. هومان خاکپور گفته است:

    ۲۲ اسفند, ۱۳۹۰ در ساعت ۲۱:۵۱

    به برمک اسلامی:
    دوست عزیز ما چاره ای جز ناامید نشدن نداریم و آنقدر باید گفت تا کسانیکه خود را به خواب زده اند گوش های شنوائی پیدا کنند …

  7. هومان خاکپور گفته است:

    ۲۲ اسفند, ۱۳۹۰ در ساعت ۲۱:۵۵

    به مصطفی شهریاری:
    باور کن ما خیلی ملایم و با سرعت کم حرکت می کنیم ولی سرعت آقایان برای تخریب طبیعت خیلی زیاده ….. سپاس و نترس پیای بختیاری …

  8. هومان خاکپور گفته است:

    ۲۲ اسفند, ۱۳۹۰ در ساعت ۲۱:۵۸

    به نرگس روحانی:
    آخه متأسفان بخش اعظمی از رأی دهندگان ما هم همین شعارهای ساخت جاده و پالایشگاه و شغل و …. را از کاندیداها می خواهند نه وظیفه قانون گذاری ….
    ممنون خانم روحانی

Leave a comment