تقدیر مدافعان طبیعت دیار بختیاری از مجموعه تلویریونی آب‌پریا

این مطلب دراین تاریخ ارسال شده است پنجشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۳۹۲ در ساعت ۱۳:۵۵

سریال آب پریا

     همکاری و حمایت‌های سزاوار رسانه ملی در ساخت و پخش فیلم‌ها و سریال‌های جذاب تلویزیونی، بدون شک به همراه توجه نهاد آموزش و پرورش به مباحث محیط زیستی در صدر فهرست مؤثرترین و فراگیرترین ابزارهای آموزشی حوزه منابع طبیعی و محیط زیست کشور قرار دارد.

     گفتنی‌است نمونه ارزشمند و قابل‌تقدیر این نقش رسانه ملی، می‌تواند سریال خانوادگی و پرمخاطب «آب‌پریا» باشد که در تعطیلات نوروزی سال ۱۳۹۲ از شبکه دوم سیما پخش شد. به‌پاس ساخت و پخش این مجموعه تلویریونی محیط زیستی؛ انجمن محیط زیستی تسنیم بروجن به همراه ۱۲ تشکل مردمی و نهادهای دولتی مرتبط با حوزه منابع طبیعی و محیط زیست استان چهار محال و بختیاری با تنظیم و ارسال تقدیر‌نامه‌ای به رییس رسانه ملی، از جناب مهندس ضرغامی خواستند که مراتب تقدیر این نهادهای مردمی و دولتی دیار بختیاری را به سرکار خانم مرضیه برومند و همکاران سازنده سریال خانودگی و محیط زیستی آب‌پریا ابلاغ و در آینده از این رویه بیش‌از‌پیش حمایت و پشتیبانی کنند تا به قول خانم برومند از این طریق به سرزمین مادری‌شان ادای احترام و دین کرده باشند.

تقدیرنامه آب‎‌پریا

متن کامل تقدیرنامه:

برادر گرامی؛ جناب آقای مهندس عزت‌الله ضرغامی

رییس محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

موضوع: تقدیر از دست‌اندرکاران سریال آب‌پریا

     توسعه فرهنگ محیط‌زیست و منابع طبیعی، همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های محوری نهادهای دولتی و غیردولتی فعال در حوزه محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور مطرح بوده و تمامی‌دست‌اندرکاران و فعالان این حوزه بر این باورند که دستیابی به این هدف بزرگ در گروی همکاری مسئولانه تمامی نهادها و دل‌سوزان فرهنگی‌اجتماعی کشور خصوصا” رسانه ملی است تا با بهره‌گیری از همه‌ی توانمندی‌‌ها و ظرفیت‌‌های فرهنگی، آموزشی و اعتقادی جامعه و با آموزش و بیان مضامین محیط‌زیستی، مردم را نسبت به پاسداری و حراست از طبیعت و محیط‌زیست پیرامون‌شان حساس ساخت.

     بدون‌شک رسانه ملی به‌عنوان مؤثرترین و فراگیرترین ابزار آموزشی فرهنگی کشور؛ می‌تواند برای نهادینه شدن اخلاق محیط‌زیستی در خانواده‌ها، با بیان ارزش‌های منابع طبیعی و تهدیدهای حوزه محیط زیست کشور از طریق ساخت و پخش سریال‌ها و برنامه‌های جذاب خانوادگی، بیشترین سهم را به‌خود اختصاص دهد. نمونه ارزشمند و قابل‌تقدیر این نقش، سریال خانوادگی «آب‌پریا» است که در ایام تعطیلات نوروزی سال ۱۳۹۲ از شبکه دوم سیما پخش شد و در آن هوشمندانه و به‌زیبایی کوشیده شد تا همه افراد خانواده – به‌ویژه کودکان و نوجوان‌ها – مخاطب قرار گیرند و با زبانی ساده و شیرین با طبیعت پیرامون‌شان آشناتر و نسبت به مخاطرات سرزمین‌شان بیشتر حساس شوند.

     چنین است که ما نهادهای مردم‌نهاد و دولتی مرتبط با محیط‌زیست و منابع طبیعی در استان چهارمحال و بختیاری؛ به‌لحاظ گنجاندن مفاهیم محیط‌زیستی به زبان ساده و جذاب برای مخاطب عام، با تنظیم و امضای این نامه مراتب سپاس و قدردانی خود را از ساخت مجموعه تلویزیونی «آب‌پریا» اعلام داشته و تقاضا داریم این قدردانی به کارگردان محترم این سریال سرکار خانم مرضیه برومند و سایر اعضای سازنده این سریال ابلاغ شود. هم‌چنین آرزو می‌کنیم که رسانه ملی تحت مدیریت حضرتعالی همچنان از این رویه در ساخت سریال‌های جذاب تلویزیونی با مضامین محیط‍‌زیستی بیش‌از‌پیش حمایت و پشتیبانی کند.

نهادهای دولتی و مردمی استان:

اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان چهار محال و بختیاری – اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهار محال و بختیاری – انجمن محیط زیستی تسنیم بروجن – انجمن فوژان سبز هفشجان – انجمن وحدت سبز فرخ‌شهر – انجمن دوستداران طبیعت بروجن – انجمن حافظان طبیعت شیدا – انجمن موج سبز – انجمن نغمه سبز – انجمن حافظان طبیعت شهرکرد – انجمن آهنگ سبز – انجمن سرزمین مهر فارسان – انجمن دوستداران محیط‌زیست شهرکرد – انجمن صدای جنگل – انجمن رفتگران طبیعت چهارمحال و بختیاری                      



۲ دیدگاه لـ تقدیر مدافعان طبیعت دیار بختیاری از مجموعه تلویریونی آب‌پریا

  1. ر.ش گفته است:

    ۵ اردیبهشت, ۱۳۹۲ در ساعت ۱۵:۰۱

    واقعا سریال خوبی بود و زحمت زیادی کشیده شده بود. اینکه مخاطب زیادی پیدا نکرد دلیل بر ضعف کار نبود. علت آن است که مردم هنوز آن طور که باید به طبیعت توجه ندارند و مشکلات آب و طبیعت دغدغه شان نشده وگرنه این برنامه به دلشان می نشست.
    “انتظار‌مان از سازمان‌های دولتی را کم ‌کنیم-همه جا خانه ماست” عنوان مطلبی در روزنامه دنیای اقتصاد به قلم بنده است.که اگر چه بختیاری نیستم اما دلم برای طبیعت زیبای این دیار می تپد.
    http://www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp?@=359127

  2. هومان خاکپور گفته است:

    ۵ اردیبهشت, ۱۳۹۲ در ساعت ۲۰:۴۷

    به رضوان شریف‌نیا:
    یاداشت شما در دنیای اقتصاد خواندم، با مطالب شما در خصوص رهاسازی زباله‌ها در طبیعت و مناطق گردشگری و وظایف متقابل متولیان دولتی و خود گردشگران موافقم. اما یک نکته نگران کننده در یادداشت بود که نگارنده همواره بر تهدیدهای ناشی از آن نگاه محوری به چغاخور در یاداشت‌ها(http://www.tabiatbakhtiari.com/archives/869) و سخنرانی‌هایم به آن اشاره کرده‌و می‌تواند بستر تهدیدآمیزی برای چغاخور باشد. این نکته استفاده از نام دریاچه به جای تالاب بین‌المللی برای چغاخور است.
    دوست عزیز چغاخور تنها تالاب ارزشمند بین‌المللی استان است که متأسفانه برخی از نهادهای دولتی به‌چشم دریاچه ذخیره آب به آن نگاه می‌کنند …
    ممنون و موفق باشین

Leave a comment