تعرضی گستاخانه و عجیب به اراضی ملی بیژگرد

این مطلب دراین تاریخ ارسال شده است سه شنبه, ۲۸ اردیبهشت, ۱۳۸۹ در ساعت ۱۷:۲۴

   در ۲ روز متوالی – ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ – هموطنانی که درمحور بروجن – لردگان در تردد بودند شاهد نادرترین نوع تخریب اراضی ملی بوده اند که بعید است تا کنون مشابه چنین قانون گریزی را در جایی دیگر مشاهده کرده باشند. اهالی روستایی به نام بیژگرد در نزدیکی تالاب گندمان با نقشه ای از پیش تعیین شده و با اعلام قبلی به بخشداری منطقه! ، به صورت دسته جمعی با بیش از ۴۰ دستگاه تراکتور گستاخانه به ۱۰۰ هکتار از اراضی مرغوب مرتعی منطقه تعرض نموده و پوشش گیاهی و بوته های آن مراتع را نابود و شخم زدند.

   نادر بودن این رخداد تلخ بیشتر از آن جهت است که چنین جرائم آشکاری در برابر چشم مقامات محلی و نیروهای انتظامی که از همان لحظات اولیه در منطقه حاضر شده اند افتاده است. شوربختانه در این حرکت طبیعت ستیزانه کم مانند، مقامات محلی و نیروها انتظامی به جای جلوگیری از وقوع چنین جرائم مشهودی که در قانون بر آنها تأکید شده است، به موعظه و نصیحت متخلفین متوسل شده اند.

مصاحبه فرماندار بروجن با سبزپرس در خصوص «ضرورت برخورد نرم با این طبیعت ستیزان و قانون گریزان برهم زننده نظم و امنیت عمومی» را حتما” بخوانید.



۱۵ دیدگاه لـ تعرضی گستاخانه و عجیب به اراضی ملی بیژگرد

  1. اشکار گفته است:

    ۲۸ اردیبهشت, ۱۳۸۹ در ساعت ۱۸:۴۹

    ده خان
    من اگر باز هم بگویم که برخی از مهندسان و دکترچه ها مانند گلابی هستند باز مهندس درویش ناراحت می شود
    ولی بین خودمان باشد این وسط گلابی کی است؟ ها خان؟شما را به آن قیافه مردانتان سوگند
    این رالی تراکتوررانی و زمین خواری نشان دهنده بی عرضه گی و بی لیاقتی کیست؟یعنی ۴ تا مامور تفنگ بدست هم در ان اداره عریض و طویل شما پیدا نمی شود؟
    هم من و هم بهتر از من شما می دانین این وسط مراتع چوب بی عرضه گی چه کسانی را می خورند.
    اگر همان رفیق شما با لیسانس ادبیات و قیافه مردانه یک برنو کوتاه روی کولش بود خیلی بهتر جوابگو بود تا مشتی دکتر و مهندس بی سوااااااااااااااااااااااااااااااد

    پاسخ:
    اشکار عزیز این دفعه مهندس ها زیاد مقصر نبودند چراکه از همان دقایق اولیه فرماندار و رئیس دادگستری و فرمانده نیروی انتظامی و … حضور داشتند و مدیریت با این آقایان مقامات ارشد شهرستان بوده است!

  2. اشکار گفته است:

    ۲۸ اردیبهشت, ۱۳۸۹ در ساعت ۱۸:۵۶

    ضرورت برخورد نرم با این طبیعت ستیزان و قانون گریزان برهم زننده نظم و امنیت عمومی» را حتما” بخوانید….
    برخورد نرم؟
    کجاست محمد درویش دهه ۶۰؟
    خان نا سلامتی شما خان هستید……..(ولی دست ترکاتور رانان درد نکند مفت چنگشان آقا عرضه دارند می خورند ککشان هم نمی گذد برخورد نرم هم با انها می شود….به به ژنس فرد اعلا هم اگر با ژغال خوب باشد دیگر چه شود….ژنس خوب خان فرد اعلا …طلایی با بویی مانند زعفران…..چیه بابا چیه منظور من جوجه کباب زعفرانی آماده و بسته بندی شده کاله بود چرا یکهو چشمان برخی خوانندگان عزیز خمار شد؟یا بقول درویش خان شد؟ یا نشد؟)

    پاسخ:
    اشکار جان قرار است در سه دهه آینده معلوم شود که محمد درویش کجا بوده است!

  3. محمد درویش گفته است:

    ۲۸ اردیبهشت, ۱۳۸۹ در ساعت ۲۰:۵۸

    عجب طنز تلخ و غم باری …

  4. هومان خاکپور گفته است:

    ۲۸ اردیبهشت, ۱۳۸۹ در ساعت ۲۱:۲۲

    درود بر درویش عزیز
    طنزی تلخ و منحصر به فردی است، حداقل در طبیعت بختیاری …!!!

  5. مهار بیابان زایی » بایگانی » رالی تراکتورسواران متخلف در بام ایران و روز روشن! گفته است:

    ۲۸ اردیبهشت, ۱۳۸۹ در ساعت ۲۲:۵۸

    […] را در دامنه‌های مشرف به گندمان در درگاه مجازی دیده‌بان عزیز طبیعت بختیاری ملاحظه […]

  6. پیام احتسابیان گفته است:

    ۲۸ اردیبهشت, ۱۳۸۹ در ساعت ۲۳:۴۴

    تخریب پشت تخریب!!!! 🙁

    پاسخ:
    متأسفانه همینطوره دوست عزیز …

  7. بهمن افراسيابي گفته است:

    ۲۹ اردیبهشت, ۱۳۸۹ در ساعت ۱۲:۵۰

    برای این موضوع بسیار متاثر شدم وبا دفتر حفاظت در این رابطه صحبت نمودم.تا اقدامات قانونی جدی بعمل آید .

    پاسخ:
    ممنونم جناب افراسیابی عزیز …، متأسفانه این بی مدیریتی در این رخداد می تواند تبعات ناخوشایندی در سایر مناطق برایمان داشته باشد.

  8. مهرداد گفته است:

    ۲۹ اردیبهشت, ۱۳۸۹ در ساعت ۱۴:۲۴

    هومان عزیز متولی مراتع استان شما با کیست؟توقع دارید چه کسی به داد مراتع شما برسد.نکند میخواهی سرهنگ ایروانی شخصن بیایند اونجا گوش متخلف را بپیچانند.نه داداش من استانهااز …. زدند رو دست ستادوسازمان مگه استان اداره وحفاظت وتفنگ چی نداره؟اینا از بی عرضگی اداره حفاظت ویگان منابع طبیعی استان است .تصور کن الان یه شورشی یا تجمعی تو استان شکل میگرفت اونوقت شورای تامین باید کشکشو میسابید ونیروهای نظامی همه رو قلع وقمع میکردند.مبارزه ومقابله با تخلف دیگه لاس زدن ومماشات ندارهوتخلف تعریف شده است وباید با آن مقابله بشه .
    در هر صورت قرار شد از یگان سازمان هم یه پیگیری بشه ولی حرمت امامزاده با متولی بی عرضه آن است.

  9. هومان خاکپور گفته است:

    ۲۹ اردیبهشت, ۱۳۸۹ در ساعت ۲۱:۱۸

    مهردادجان اینکه وظیفه صیانت و پاسداری از مراتع در استان ها منابع طبیعی و یگان حفاظت است شکی نیست، این رخداد بیژگرد یک اقدام کم نظیر بوده و باید گفت متأسفانه با دخالت ناکارآمد مقامات محلی جلوی دخالت یگان حفاظت منابع طبیعی هم گرفته شد و نه تنها کمکی از ناحیه نیروهای انتظامی نشد بلکه آن مقامات محلی اجازه برخورد قانونی با متخلفین را ندادند و دستور به برخورد نرم و نصیحت کردن داده بودند که خسارت این نامدیریتی را هم مثل همیشه منابع طبیعی داد و ۱۰۰ هکتار از بهترین مراتع تخریب گردید.

  10. Premier گفته است:

    ۳۰ اردیبهشت, ۱۳۸۹ در ساعت ۰۷:۰۰

    هومان عزیز متولی مراتع استان شما با کیست؟توقع دارید چه کسی به داد مراتع شما برسد.نکند میخواهی سرهنگ ایروانی شخصن بیایند اونجا گوش متخلف را بپیچانند.نه داداش من استانهااز …. زدند رو دست ستادوسازمان مگه استان اداره وحفاظت وتفنگ چی نداره؟اینا از بی عرضگی اداره حفاظت ویگان منابع طبیعی استان است .تصور کن الان یه شورشی یا تجمعی تو استان شکل میگرفت اونوقت شورای تامین باید کشکشو میسابید ونیروهای نظامی همه رو قلع وقمع میکردند.مبارزه ومقابله با تخلف دیگه لاس زدن ومماشات ندارهوتخلف تعریف شده است وباید با آن مقابله بشه .در هر صورت قرار شد از یگان سازمان هم یه پیگیری بشه ولی حرمت امامزاده با متولی بی عرضه آن است.

  11. اشکار گفته است:

    ۳۰ اردیبهشت, ۱۳۸۹ در ساعت ۱۳:۲۵

    خان دست مردم ان روستا درد نکند که می خواهند گندم بکارند و ویلا درو کنند
    از کرفس های کوهی چه خبر؟..خوب حالا شما ۱۰۰۰ کیلو کرفس هم گرفتید چکارشان می کنید؟ نمی توانید که بکارید…چه خورشتی می شود با گوشت برم . برنج چمپا و روغن حیوانی پشت بندش هم دوغ و چرت پس از نهار و چایی پر رنگ بر روی منقل پر از ذغال

    پاسخ:
    اشکارجان گاهی مردم از نامدیریتی های ما استفاده می کنند و متأسفانه عمدتا” تاوان این نامدیریتی ها را هم بایستی طبیعت بدهد!

  12. اشکار گفته است:

    ۳۰ اردیبهشت, ۱۳۸۹ در ساعت ۱۳:۳۴

    تصویر یکی از متجاوزان به عرصه منابع طبیعی منطقه شما را برایتان فرستادم؟رویت فرمودید؟

    پاسخ:
    چه بامزه بود

  13. la escorts گفته است:

    ۲۴ اردیبهشت, ۱۳۹۱ در ساعت ۲۳:۲۰

    exquisite desires

  14. Jeff Bernheisel گفته است:

    ۲۶ اردیبهشت, ۱۳۹۱ در ساعت ۱۲:۳۶

    Wonderful items from you, man. I’ve be mindful your stuff previous to and you’re simply extremely great. I really like what you have got right here, certainly like what you’re stating and the way in which by which you say it. You’re making it enjoyable and you continue to take care of to keep it sensible. I can’t wait to learn far more from you. This is really a tremendous web site.

  15. Jeff Bernheisel گفته است:

    ۲۷ اردیبهشت, ۱۳۹۱ در ساعت ۰۹:۴۹

    That is really attention-grabbing, You’re an overly professional blogger. I have joined your feed and sit up for looking for more of your wonderful post. Additionally, I have shared your web site in my social networks!

Leave a comment