دیده بان طبیعت بختیاری به دادگاه فراخوانده شد!

این مطلب دراین تاریخ ارسال شده است شنبه, ۷ خرداد, ۱۳۹۰ در ساعت ۰۰:۱۵

در پی انتشار خبر احداث جاده برای عبور خط لوله گاز در منطقه حفاظت شده و ذخیره گاه زیستکره «تنگ صیاد» در همین تارنمای طبیعت بختیاری و بازتاب های خبری این رخداد تلخ زیست محیطی در رسانه های مجازی، نوشتاری و شنیداری کشور، اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری بر علیه نگارنده اقدام به طرح دعوی در دادگستری شهرکرد نمود.

حیرت آور است که اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری انتقاد نگارنده به تصمیم و عملکرد دفتر ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و صدور مجوز چنین تخریبی را، به استناد مواد ۶۹۷ و ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی، نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی و تضییع حقوق سازمان حفاظت محیط زیست کشور خوانده و شکایت خود را به این مرجع قضایی تسلیم نموده است. چنین رویه ای که سازمان حفاظت محیط زیست بر علیه فعالان و مدافعان محیط زیست شکایت کند، در طی دوران چهل ساله ی عمر سازمان حفاظت محیط زیست کشور وجود نداشته و اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری آن را به نام خود به ثبت رسانیده است!

جای بسی تأسف است که اداره کل حفاظت محیط زیست استان به جای پاسداری و صیانت بیشتر از اثرهای طبیعی و تنوع زیستی استان و مقابله با طبیعت ستیزان و متجاوزان به محیط زیست استان، توان خود را برای محدود سازی همین تعداد اندک فعالان و مدافعان محیط زیست صرف کرده و با طرح شکایت، آنان را به دادگاه می کشاند!

و تأمل برانگیزتر آنکه جناب یوسف پور به عنوان مدیر کل حفاظت محیط زیست استان و همچنین رئیس خانه مطبوعات استان! و فردی رسانه ای، اصل ۵۰ قانون اساسی و اندیشه ی گردش آزاد اطلاعات را نادیده گرفته و حتی تاب و تحمل شنیدن انتقاد از عملکرد دستگاه و سازمان خود را نداشته و برای ساکت کردن اندک رسانه های محیط زیستی حوزه استحفاضی اش به دادگاه شکایت می برد!

برخی از بازتاب های این اقدام اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری:

پایگاه خبری فضای سبز و محیط زیست ایران (سبزپرس)

دیده بان محیط زیست ایران

روزنامه روزگار

پرنده نگر

دوستداران حیوانات و محیط زیست

روزنامه تهران امروز

علوم پایه

پایگاه خبری فضای سبز و محیط زیست ایران (سبزپرس)

آتش نوشت

واگویه های نانوشته

تغییر و تغییرات اقلیم

طبیعت ایران

اله تی تی گیلان

خبرگزاری مهر

وبلاگ گفت و گوی داغ سبز

روزنامه همشهری



۵۳ دیدگاه لـ دیده بان طبیعت بختیاری به دادگاه فراخوانده شد!

  1. دوستدار محیط زیست گفته است:

    ۵ شهریور, ۱۳۹۲ در ساعت ۰۱:۱۰

    سلام بر جناب اقای مهندس خاک پور
    حضور حضرتعالی میرسانم در منطقه ای که دارای بیش ازده محیط بان میباشد وفاصله پیاده روی ان تقریبا یک کیلو متر میباشدافتخاری نصیب ما کنید که اولن در خدمت شخصیتی چون حضرتعالی باشیم و بعد به منطقه حفاظت شده سبز کوه در حوالی پاسگاه محیط زیست برجویی قسمت اب کنجک برویم وشاهد نابودی واقعا نابودی زیبا ترین جنگل استان باشید و اقداماتی در این خصوص بعمل اورید در ضمن چون ما در این روستا زندگی میکنیم اگر از هر جهت امنیتی عمل میشود از شما عذر خواهی میکنم …

  2. هومان خاکپور گفته است:

    ۱۱ شهریور, ۱۳۹۲ در ساعت ۱۹:۵۸

    به دوستدار محیط زیست
    در خدمت تان هستم دوست عزیز و شماره همراه را هم برایتان میل کردم.

  3. دوستدار محیط زیست گفته است:

    ۹ بهمن, ۱۳۹۲ در ساعت ۰۴:۰۰

    سلام بر جناب اقای مهندس خاک پور
    هر چند این سوال شاید بنظر مناسب نباشد اما لطف فرمایید در ایمیلی ارسال فرمایید که این جانب بدانم مسولیت شما در ان یگان چیست و قدرت اداری شما تا چه اندازه هست و چه نیروهایی تحت امر جنابعالی هستن جهت همکاری با شما این افتخار بزرگی است اگر پاسخ بفرمایید بسیار ممنونم

Leave a comment