همایش ملی «ناگفته های سدسازی» – سرنوشت آن نامه چه خواهد شد؟

این مطلب دراین تاریخ ارسال شده است یکشنبه, ۲ خرداد, ۱۳۸۹ در ساعت ۰۱:۱۳

    در همایش ملی «ناگفته های سدسازی» که در تاریخ  ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ – مصادف با روز ملی مبارزه با سدسازی – و با همت دانشکده منابع طبیعی و جمعت پیام سبز اصفهان و با حضور میهمان و سخنرانان گرانقدری از مراکز علمی، پژوهشی و تشکل های فعال غیر دولتی سراسر کشور در محل دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار گردیده بود باخبر شدیم که عده ای از اساتید خردمند دانشگاه صنعتی اصفهان در رشته های توسعه، کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی، در روزهای پایانی سال ۱۳۸۸ و در شرف بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۸۹ و قانون برنامه پنجم توسعه کشور، با امضاء گزارشی مبنی بر «پیامدهای سدسازی در ایران»، از مقام معظم رهبری درخواست اصلاح رویکرد سخت افزاری در بخش آب کشور را داشتند.

    این گزارش برای رئیس جمهور و برخی مقامات دولتی، رئیس مجلس شورای اسلامی و برخی کمیسیون ها و فراکسیون های مجلس، مراکز علمی و دانشگاهی، مراکز تخصصی و سازمان های اجرایی نیز ارسال شده است.

   سرگذشت این نامه را مشاهده کنید:

   و این هم متن دستور مقام معظم رهبری به رئیس جمهور …



۱۰ دیدگاه لـ همایش ملی «ناگفته های سدسازی» – سرنوشت آن نامه چه خواهد شد؟

  1. مهرداد گفته است:

    ۲ خرداد, ۱۳۸۹ در ساعت ۱۵:۴۹

    هومان عزیز .لطفن بازخوردهای نامه را هم بنویسید.ضمنن چند نفر از وزارت نیرو در اصفهان آمده بودند؟

  2. هومان خاکپور گفته است:

    ۲ خرداد, ۱۳۸۹ در ساعت ۲۳:۲۴

    درودبر مهرداد عزیز
    اطلاعات من درحد اطلاع رسانی در همایش است که فقط به پاسخ مرکز پژوهش های مجلس اشاره شد که پاسخ نسبتن خوبی بود.
    در خصوص حضور نمایندگان وزارت نیرو، بنابر اعلام مجری همایش به رغم دعوت از مدیران وزارت نیرو ، فقط تعداد ۲ یا ۳ نفر از کارشناسان حضور داشتن که تا پایان همایش هم تحمل نکردند و بعد از ناهار همایش را ترک کردند.

  3. محمد درویش گفته است:

    ۳ خرداد, ۱۳۸۹ در ساعت ۰۱:۲۱

    هومان جان از وزارت نیرو فقط یک نفر آمده بود به نام مهندس عقیلی که آن هم حاضر به سخن گفتن و دفاع از عملکرد وزارت متبوعش نشد!!
    درود …

    پاسخ:
    سپاس محمد عزیز

  4. مهرداد گفته است:

    ۳ خرداد, ۱۳۸۹ در ساعت ۱۰:۲۰

    هومان خان هدف من هم از پرسش این سوال این بودکه بگویم از وزارتی با آن عریض وطویلی وبا وجود دعوت از آنها تنها یک نفرآمده بود .کار سختی است مقابله با سد سازهائی که دستوراقای خامنه ای را نیز نادیده میگیرند وبه فکر انجام آن نیستند.البته این کار باید از جائی شروع میشد.چون تا ۵ -۶ سال آینده اگر اینجور پیش رود ارومیه هم کاملن خشک میشود.تا وقتی که منافع خیلی ها با سد سازی گره خورده مقابله با مافیای سد سازی مشکل است.

    پاسخ:
    درسته مهردادجان کاری سخت است اما خوشبختانه فضاهای خوبی در این خصوص بوجود آمده است.
    باید تلاش کرد دوست عزیز

  5. فرشاد جهانبخشي گفته است:

    ۳ خرداد, ۱۳۸۹ در ساعت ۲۳:۰۱

    با سلام خواستم نظر کارشناسی اقای خاکپور و اقای درویش را بدانیم که در برنامه پنجم وضعیت سد سازی و اقلیم حاشیه کارون به چه سمتی خواهد رفت ایا مفید است و یا تغییر اقلیم درست نیست با سپاس

  6. هومان خاکپور گفته است:

    ۳ خرداد, ۱۳۸۹ در ساعت ۲۳:۴۰

    درود بر فرشادخان جهانبخشی
    با توجه به واقع شدن کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک، آب یکی از ارزشمندترین منابع حیاتی محسوب می شود که سدسازی های بی رویه سبب تبخیر بخش اعظمی از آب پشت سدها خواهد شد. خسارت های زیست محیطی مثل برهم خوردن نظام طبیعی رودخانه ها، مرگ آبزیان پائین دست سدها، رعایت نشدن حق آبه ها و به دنبال آن خشک شدن تالاب ها، زلزله، نابودی جنگلها و به زیر آب بردن درختان با ارزش و … از جمله خسارت های ناشی از این سدسازی هایی است که با صرف هزینه های میلیاردی صورت می پذیرد که متأسفانه به علت تخریب عرصه های منابع طبیعی، فرسایش خاک و رسوب گذاری، عمر مفید این سازه های غول پیکر را بسیار کم کرده و باعث هدر رفت سرمایه های این کشور می شود.
    برای تولید برق باید رفت به سمت انرزی های پاک که پتانسیل های کم مانندی از آنها در سرزمین ما ایران وجود دارد و در کشورهای توسعه یافته این روش تولید برق نهادینه شده و سدسازی منسوخ شده است.

  7. امير سررشته داري گفته است:

    ۳ خرداد, ۱۳۸۹ در ساعت ۲۳:۵۰

    بازم بچه های صنعتی.
    آقا ما اومدیم. تر و تازه، مدعی، قلدر! برو عکس اشکار را ببین. دیگه نمی تونه به من و محمد شک کنه. حالا خودشم در مظان اتهامه! نه؟

    پاسخ:
    خوشحالم که برگشتی تر و تازه و مثل همیشه پر انرژی …

  8. محمود سلطانی گفته است:

    ۲۸ آذر, ۱۳۹۰ در ساعت ۲۳:۵۱

    مراد ، عرض سلامی بود و خسته نباشیدی
    پیروز باشید

  9. هومان خاکپور گفته است:

    ۳ دی, ۱۳۹۰ در ساعت ۲۲:۰۹

    به محمود سلطانی:
    سپاسگزارم دوست عزیز …

Leave a comment