نخستین شهید محیط زیست دیار نیمروز

این مطلب دراین تاریخ ارسال شده است جمعه, ۲۴ دی, ۱۳۸۹ در ساعت ۲۰:۳۴

روز چهارشنبه – ۲۲ دی ماه – سبز پوشان سازمان حفاظت محیط زیست کشور صد و هفتمین محیط بان خود را تقدیم محیط زیست دیار نیمروز کردند. محیط بان شجاع و جان برکف زاهدانی – صابر الله داد – در راه پاسداری و حراست از زیستمندان منطقه شکار ممنوع «مک سرخ» در سه راهی دهدشت – مابین زابل و زاهدان – در جدالی نابرابر و با گلوله نادانی طبیعت ستیزان در خون خود غلتید و رفت.

حقیقت تلخ این است که هر چه به جلو می رویم شوربختانه روند در خون غلتیدن محیط بانان و محافظان زیست بوم وطن شتابان تر شده و الله داد آخرین شهید محیط زیست و منابع طبیعی ایران و سیستان و بلوچستان نخواهد بود.

هر چند آموزش و ارتقاء مهارت های فنی و تجهیز یگان های حافظ طبیعت به تجهیزات و تکنولوژی های روز می تواند تا حدودی از تلفات وارد شده بر سبز پوشان بی ادعای این یگان ها بکاهد اما باورم این است که تجهیز سخت افزاری و نرم افزاری یگان ها و پشتیبانی های قضایی از آن ها به تنهایی نمی توانند مانع جان باختن و مجروح شدن این سلحشوران و ضامن حفظ پایداری زیست بوم وطن شوند.

باید اولا” عزمی ملی و نهضتی عمومی در مملکت مان ایجاد شود تا با بهره گیری از تمامی ظرفیت های قانونی و آموزه های دینی و تاریخی وزن ملاحظانه زیست محیطی در بین کارگزان همه ی سطوح اجرایی، قضایی و قانون گذاری کشور بالا رود و ثانیا” دولت با همکاری همه ی اندیشمندان حوزه های دینی، آموزشی و پرورشی، دست اندرکاران رسانه ها خصوصا” رسانه ملی و علاقه مندان و دلسوزان متخصص جامعه برای آموزش و پرورش مردم جوامع محلی و حتی شهری مان و دوستی آنان با طبیعت و محیط زیست سرزمین مقدس مان برنامه های اجرایی کوتاه مدت و بلند مدت تدارک ببیند.

امید آنکه با اجرای این برنامه های آموزشی و پرورشی و برقراری آشتی و عشق میان مردم و سایر زیستمندان طبیعت وطن دیگر هیچ گاه شاهد در خون غلطیدن الله دادها و ده‌ها محافظ و محیط بان بی ادعا برای صیانت و پاسداری از طبیعت ایران نباشیم.



۱۱ دیدگاه لـ نخستین شهید محیط زیست دیار نیمروز

  1. جواد گفته است:

    ۲۴ دی, ۱۳۸۹ در ساعت ۲۱:۱۷

    انسان اشرف مخلوقات و عهده دار خلافت الهی و حکومت بر طبیعت است و زمین بصورت امانت در حالت صلاح و کمال به منظور اباد ساختن و مزرعه اخرت قرار دادن به او سپرده شده و از هرگونه افساد و تخریب ان منع گردیده است.فساد در ارض خیانت به امانت الهی محسوب میشود. مفسدین در ارض از دسته اصحاب شمالند، انانکه خویشتن را در دار دنیا به زنجیر شهوات و لذایذ جسمانی محبوس و مقید ساخته اند، ایشان به گودال های طبیعت سقوط نموده و از اسمان رحمت به قعر چاه طبیعت نزول کرده و در محفل حرمان با حزب شیطان نشسته اند:(( حول جهنم جثیا ))
    (دکتر سید مصطفی محقق داماد ))

  2. محمد درویش گفته است:

    ۲۴ دی, ۱۳۸۹ در ساعت ۲۱:۴۰

    حیرت انگیز این است که تلفات انسانی ایران در حوزه محیط زیست از مجموع تلفات رنجرهای آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی و آلمانی در طول یک صد سال گذشته بیشتر است! چرا؟
    به زودی در این باره یادداشتی خواهم نوشت.

  3. فرشاد جهانبخشی گفته است:

    ۲۴ دی, ۱۳۸۹ در ساعت ۲۱:۴۲

    اقای خاکپور عزیز خدایش بیامرزد من هم یک شهیدم اگر او با گلوله شهید شد من هم روحم را کشتند

  4. هومان خاکپور گفته است:

    ۲۴ دی, ۱۳۸۹ در ساعت ۲۱:۵۶

    اطمینان دارم کشتن پاسداران سلحشور طبیعت وطن ذره ای از عزم و استواری همکارانمان در یگان های حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی کم نخواهد کرد …
    ممنون از همراهی دوستان

  5. محمد سوزنچی گفته است:

    ۲۴ دی, ۱۳۸۹ در ساعت ۲۲:۱۷

    هر قطره خون دلاور مردان محیط بان بر خاکهی ایران زمین نشان چیست؟
    آیندگان در مورد ۱۰۷ شهید چه خواهند گفت؟
    باید برای پاسداشت راه این عزیزان تمامی فعالان محیط زیست قلم رزم به دست و صدای بلند خود را به گوش دولتمردان برسانند.

  6. miri گفته است:

    ۲۴ دی, ۱۳۸۹ در ساعت ۲۳:۵۸

       ان  عاشقان  شرزه  ، که  با  شب   نزیستند
       رفتند  و  شهر  خفته  ندانست   کیستند
      فریادشان  تموج  شط  حیات  بود
      چون  آذرخش  در  سخن  خویش  زیستند
      مرغان  پر گشوده  توفان  که  روز  مرگ
      دریا  و  موج  و  صخره   بریشان  گریستند

    کلمات  و جملات  این  نوشته  " جدالی  نابرابر " ؛"حقیقت  تلخ " ؛ " در خون  غلتیدن  محیط بانان " ؛ " و  ………از  جلوی   چشمانم  رژه   میروند .براستی   آقای  خاکپور بر   سرزمین  ما  چه  رفته  است  ،که  باید  ۱۰۷  سبز پوش  را   با  کفن  خونین    تقدیم  به  طبیت  ایران  بکند ؟؟؟؟؟؟؟

  7. اشکار گفته است:

    ۲۵ دی, ۱۳۸۹ در ساعت ۰۸:۵۱

    آق صدوق !
    خوش غیرت!!
    با مرام!!
    لوطی پسر
    کلاه مخملی  را بالاتر بزار مشتی
    ناموست شکاربانه نه اون یوز گوربگوری
    دیگه پیدات نیست

  8. سيمين گفته است:

    ۲۵ دی, ۱۳۸۹ در ساعت ۱۸:۲۲

    نخستین شهید دیار نیمروز است انشالله آخرینش هم باشد
    روحش شاد
     

  9. حسین عبیری گلپایگانی گفته است:

    ۲۵ دی, ۱۳۸۹ در ساعت ۲۰:۱۲

    جناب خاکپور در این چند سالی که گلوله های فراوانی قلب نگهبانان محیط زیست و منابع طبیعی سر زمین ما ایران را هدف قرار گرفته است , بنده فکر می کنم که جای دوستان و دشمنان  این مملکت عوض شده است . راه جز دعا نداریم ؛ پس  از درگاه خداوند بزرگ می خواهم که خودش روزی با قصاص خون این شهیدان  عدالتش را نمایان سازد. آمین

  10. هومان خاکپور گفته است:

    ۲۵ دی, ۱۳۸۹ در ساعت ۲۰:۴۱

    عمدتا” انگیزه شکارچیان و شکارکش ها از حضور غیر قانونی در مناطق حفاظت شده از سر نیاز و فعالیتی معیشتی نمی باشد بلکه این افراد نادان و جاهل از سر هوس و برای تفریح اقدام به شکار می روند و در زمان غافلگیری، بزدلانه و ناجوانمردانه به سمت پاسداران جان برکف عرصه های طبیعی وطن آتش می گشایند تا رذالت و پلیدی خود را به آخر برسانند.
    ممنون از همدلی های همه دوستان مهار بیابان زایی و طبیعت بختیاری …
    درود

  11. فرشاد جهانبخشی گفته است:

    ۲۵ دی, ۱۳۸۹ در ساعت ۲۱:۲۸

    خداوند شهدای محیط زیست و منابع طبیعی را قرین رحمت واسع خویش بگرداند

Leave a comment